Programa “Envellecemento activo”

Ponse en marcha novamente o programa Envellecemento activo nesta ocasión a través de videos para desenvolver talleres sobre maxia, memoria emocional, benestar psicolóxico, nutrición. Organiza o Instituto da Familia de Ourense e colabora o Centro de Orientación Familiar Diocesano de Lugo.

Os talleres que conforman o programa son os seguintes:

– Talleres de Acompañamento no desenvolvemento da creatividade e a imaxinación a través da maxia (6 vídeos)
– Talleres sobre nutrición: Desenvolvemento do autocoidado persoal e alimenticio. (3 vídeos)
– Talleres de coaching: desenvolvemento de memoria afectiva e narración autobiográfica positiva (8 vídeos)

Estes vídeos destinados a maiores de 65 anos residentes en Galicia, teñen unha duración breve (entre 3 a 6 minutos), moi visuais, pedagóxicos e sinxelos de entender para que os participantes poidan levar á practica.


Pod Para máis información e inscribirse, chamar ao 988 37 46 46 de luns a venres: 9 – 13:30 e 16:30 – 20. Ou no correo electrónico: 
info@institutodafamilia.es .

Xornada da Sagrada Familia

Os anciáns, tesouro da Igrexa e a sociedade” é o lema da Xornada da Sagrada Familia 2020 que se celebra o domingo 27 de decembro. A Subcomisión Episcopal para a Familia e a Defensa da Vida editou os materiais para preparar esta Xornada.

Os bispos da Subcomisión asinan un nota na que destacan que na tradición da Iglesia hai unha bagaxe de sabedoría que sempre foi a base dunha cultura de proximidade aos anciáns, unha disposición ao acompañamento afectuoso e solidario na parte final da vida.

Coa mirada posta na pandemia do coronavirus, os bispos lembran ás numerosas vítimas, entre elas, “ocupan un lugar privilexiado os nosos maiores”. De maneira especial, sinalan, “ esmeremos os nosos coidados polos anciáns que aínda están enfermos”.

O día 27 de decembro ás 13 h celébrase o Día da Sagrada Familia na Catedral de Lugo cunha Eucaristía presidida polo Bispo Mons. Alfonso Carrasco Rouco. Haberá unha petición especial polos matrimonios que fagan o seu aniversario de voda.

Xornada de xaxún e oración para pedir ao Señor que inspire o coidado da vida humana

Os bispos españois convocan aos católicos a unha Xornada de xaxún e oración o mércores 16 de decembro, para pedir ao Señor que inspire leis que respecten e promovan o coidado da vida humana. Convídase a cantas persoas e institucións queiran unirse a esta iniciativa. No lugar da eutanasia hai actuacións acordes coa verdade e a xustiza, como o coidado integral que alivia a dor, consola e ofrece a esperanza que xorde da fe e dá sentido a toda a vida humana.

[Resumo da nota da Conferencia Episcopal Española sobre a lei da eutanasia]

Ano de San Xosé

Con motivo do 150 aniversario da declaración de San Xosé como patrón da Igrexa universal esta semana iníciase o Ano de San Xosé, que concluirá o 8 de decembro de 2021. Así o establece a carta apostólica Patris corde («Con corazón de pai»). Un decreto da Penitenciaría Apostólica que anuncia este tempo especial fixa así mesmo a concesión de indulxencias no contexto actual de emerxencia sanitaria.

O Papa Francisco quixo achegarse á figura do pai de Xesús, a quen describe na súa carta como un pai na tenrura, na obediencia e na acollida, e un traballador sempre na sombra.

Coa súa carta apostólica sobre o esposo da Virxe, Francisco enriquece a figura dun santo cuxa festa litúrxica foi proclamada o 19 de marzo polo Papa Sixto V a finais do século XV. A súa proclamación como patrón do mundo obreiro o 1 de maio foi obra de Pío XII en 1955.

No informativo diocesano que se emite o domingo 13 de decembro ás 9:45 h en Cope Lugo, Mons. Alfonso Carrasco fala da figura de San Xosé.

Nota dos bispos españois sobre a nova Lei de Educación

A nova Lei de Educación da Ministra Celaá, LOMLOE, motiva que os bispos españois, que acaban de celebrar durante esta semana a súa Asemblea Plenaria, fagan pública o 20 de novembro  a seguinte nota.

Sobre a nova lei de educación

O Congreso dos Deputados aprobou, en primeiro termo, a nova Lei de Educación que continuará o seu trámite parlamentario no Senado, antes de volver definitivamente ao Congreso para a súa aprobación definitiva.

A educación ten un significado singular e relevante para a vida e o futuro de nenos e mozos, das familias e da sociedade enteira. É o ámbito onde se contribúe a edificar o porvir dunha nación e a súa saúde democrática. Pola gran inquietude que xerou a formulación e a maneira de tramitarse da nova lei, parécenos necesario ofrecer agora algunhas reflexións:

1. Antes de calquera consideración queremos mostrar o noso recoñecemento a todos os docentes que neste tempo de pandemia están a redobrar os seus esforzos para seguir educando e formando ás novas xeracións. É un traballo silencioso, pero cónstanos que se realiza cunha dedicación persoal e profesional que permite manter a tarefa escolar por riba de todo.

2. Por iso, lamentamos en particular que se procedeu á tramitación desta lei a pesar das difíciles circunstancias causadas pola pandemia e cuns ritmos extremadamente acelerados. Iso impediu a participación axeitada de toda a comunidade educativa e dos diferentes suxeitos sociais.

Consideramos necesario insistir en que o verdadeiro suxeito da educación é a sociedade, e, en primeiro lugar, as familias. Non sería aceptable que o Estado pretendese apropiarse deste protagonismo da familia e da sociedade -a cuxo servizo está chamado-, identificando o carácter público do ensino coa súa dimensión organizativa de carácter estatal. Non só o que é de titularidade estatal é público.

Co papa Francisco queremos lembrar a urxencia dun Pacto Educativo Global, que o Goberno aplaudiu de maneira informal, e que significa privilexiar o camiño do diálogo, da escoita e do acordo, de xeito que as propias posicións ideolóxicas (todas elas “confesionais”) non se convertan en criterio de exclusión. En palabras do presidente da Conferencia Episcopal Española (CEE): “sería conveniente que deste pacto educativo puidese concretarse unha lei sólida que non sexa obxecto de debate con cada cambio de cor política no Goberno”.

3. Tras o camiño percorrido durante a tramitación da lei, vemos necesario pedir que esta ofreza unha maior protección do dereito á educación e á liberdade de ensino, tal como se explicitan no art. 27 da Constitución e na súa interpretación xurisprudencial. Preocúpanos que esta lei introduza limitacións a estes dereitos e liberdades e, en primeiro lugar, ao exercicio da responsabilidade dos pais na educación dos fillos.

Comprendemos e apoiamos os esforzos das familias, plataformas e axentes sociais que nestes días mobilizáronse na defensa destes dereitos, e particularmente dos referidos ao alumnado con necesidades especiais.

4. Neste mesmo sentido afirmamos, de novo, que a lei debería recoller “a demanda social” en todas as etapas do proceso educativo: liberdade de creación de centros escolares, liberdade de elección de centro e proposta educativa, trato en igualdade de condicións aos diversos tipos de centro, para o que é necesaria a gratuidade do ensino sen discriminacións.

5. Lamentamos profundamente todos os obstáculos e trabas que se queren impor á acción das institucións católicas concertadas. Non é o momento de enfrontar entidades e institucións educativas, senón de traballar conxuntamente, no espazo público, para ofrecer unha educación axeitada a todos os nenos, adolescentes e mozos do noso país.

6. En diálogo co Ministerio, a CEE lembrou que non pode excluírse do ámbito escolar a educación da dimensión moral e relixiosa da persoa, para que esta poida crecer como suxeito responsable e libre, aberto á procura da verdade e comprometido co ben común, recibindo para iso unha formación integral. Por iso, propuxo que o ensino relixioso escolar quede integrada nunha área de coñecemento común para todos os alumnos, nun modo que non xere para ninguén agravios comparativos. E lembrou que esta materia non debe ser considerada allea ao proceso educativo, senón que ha de ser comparable a outras materias fundamentais.

Lamentablemente a proposta feita pola CEE non recibiu resposta por parte do Ministerio. De feito, o texto lexislativo aprobado suprime o valor académico da avaliación da materia de Relixión, e deixa aos alumnos que non cursen esta materia sen unha formación con contido escolar.

Queremos lembrar que non é aceptable a descualificación desta materia ou do traballo dos seus profesores como adoctrinamento. Ao contrario, respecta o conxunto de esixencias propias da súa presenza no ámbito escolar, relativas á metodoloxía ou ao estatuto do profesorado. É escollida con boas razóns por unha maioría de familias, e recoñecida na súa contribución á educación integral da persoa e o seu compromiso na sociedade. De feito, está presente na maioría dos sistemas educativos europeos.

7. A Igrexa desenvolveu unha gran tradición educativa, que foi e desexamos que siga sendo unha riqueza da nosa sociedade. Máis aló do debate sobre unha lei, é consciente da necesidade de seguir defendendo a inclusión escolar e educativa do ensino relixioso escolar como integrante do ámbito dunha necesaria educación moral. E, como Pobo de Deus, en todos os seus membros, seguirá traballando para facer posible o crecemento, a liberdade e a pluralidade da proposta educativa para servir así ao ben dos alumnos, as familias e toda a sociedade.

A %d blogueros les gusta esto: